הקיץ כבר כאן: על חופש, גבולות, והעיניים שרואות את האחר ☀️

הנה זה מגיע. השבוע האחרון של השנה מביא איתו התרגשות גדולה, ריח של חופש באוויר ותוכניות לימים הארוכים של הקיץ. החופש הגדול הוא הזדמנות נהדרת להוריד הילוך, לייצר חוויות משותפות ולשחרר מעט את העומס היומיומי של שגרת הלימודים.

דווקא עכשיו לקראת היציאה לימים נטולי הצלצולים, אני מזמינה אתכם לעצור לרגע ולחשוב יחד על שני עוגנים חשובים שילוו אותנו בקיץ הקרוב:

1. חופש צריך מסגרת (לשחרר אבל במידה) חופש הוא לא הפקרות. הילדים שלנו זקוקים לעוגן ברור, וכללים ברורים ועקביים הם דווקא המסגרת שמאפשרת להם ליהנות מהחופש בביטחון ובשקט. מותר ואף מומלץ להגמיש את שעות השינה, לאפשר יותר זמן מסכים ולזרום עם ספונטניות, אבל אל תפחדו לדבר גבולות. שמרו על עקרונות יסוד קבועים (כמו התנהלות מכבדת בבית, שעות הגעה מוסכמות או ארוחה משותפת). הגבולות האוהבים האלה הם רשת הביטחון שלהם גם ביולי-אוגוסט.

2. לפתוח את הלב: לראות את הילדים שסביבנו במהלך שנת הלימודים, המסגרת החברתית של בית הספר מייצרת מפגשים קבועים עבור כולם. בחופש הגדול, המפגשים האלה עוברים לניהול עצמי של הילדים ושלנו, ההורים. זה הזמן שלנו לטפח בהם רגישות ואמפתיה. נבחר להביט סביב ולשים לב האם יש בקבוצת הווטסאפ או בשכונה ילדים שפחות מוזמנים? ילדים שנוטים להישאר לבד בבית? עודדו את הילדים שלכם להושיט יד: להזמין חבר נוסף למפגש, לצרף עוד מישהו למשחק בגינה או לבריכה, או פשוט לשאול מה נשמע?. כשאנחנו מלמדים את הילדים לראות את מי שלצידם, אנחנו מצמיחים קהילה חומלת וטובה יותר.

הורות מיטיבה בקיץ לא דורשת מכם להיות "צוות בידור" שמפיק אירועים ללא הפסקה. היא דורשת נוכחות, הקשבה מלאה ברגעים הקטנים של היום והרבה אהבה.

מאחלת לכולנו חופש גדול, בטוח, מלא בשמחה משפחתית!

נתראה בשנה הבאה,
אורית, יועצת בית הספר